Impression Lifestyle

Impression Lifestyle

dinsdag 22 november 2011

Mijn woonsmaak

Op veel blogs kom ik de afgelopen week tegen dat ze naar de Potstal geweest zijn.  Ik ben er vrijdag ook geweest, samen met Ria van Wonen in Zeeland.  Wat een mooie winkel is dat, helemaal mijn stijl.


Over mijn smaak wil ik het wel even hebben.  Want gisteren in de post van Judith las ik al dat je mee moet groeien in je interieur en daar ben ik het helemaal mee eens.
Toen we 21 jaar geleden trouwden, had ik, net zoals iedereen,  grijze vloerbedekking, witte vitrage, overgordijnen, grenen meubels ( tv kast, tafel, buffetkast, dressoir, alles was van dezelfde serie!!!, moet er nu niet meer aan denken), een gobelin bankstel en het ergste komt nog: die ronde tafeltjes met een kleedje erover en daaroverheen dan weer een vierkant kleedje.
Toen was dat helemaal hip, als je nu naar die foto's kijk lig je dubbel van de lach.   Later kwamen er van die draperiegordijnen en die houten ganzen in het raam. Ook heb ik toen heel wat lampenkapjes gemaakt, van die gepliseerde.  ( in bloemetjesstof).
De keuken kreeg geen tijd om te roesten ( al gaat dat natuurlijk niet zo snel met hout hi hi), maar die werd  elk jaar wel een andere kleur geverfd, van oudgroen naar oudroze, toen weer oudblauw en later weer vanille geel.
Ik deed toen wat iedereen deed, had nog niet echt een eigen stijl.  Dat veranderde toen er in onze vorige woonplaats Gorinchem een hele leuke Engelse woonwinkel werd geopend.   Het was een verademing voor mij, want eindelijk eens een winkel met een woonstijl waar ik helemaal weg van was.
Langzamerhand ging ik meer mijn eigen stijl vinden en ben toen ook met de cursus binnenhuisarchitectuur gestart, omdat ik veel interesse in wonen had.
Onze meubels werden toen geleidelijk vervangen door donkere meubels in de klassiek Engelse stijl. Ik had toen veel van die schilderijen van de paardenjacht,  notenhouten lampen en veel burberry lampenkapjes.
Een paar jaar later werd dat bruine langzamerhand vervangen door warme grijstinten.  En die kleuren heb ik nog steeds in mijn interieur en ben er nog steeds blij mee.

Toch ben ik benieuwd hoe lang deze tinten nog in huis blijven ( wat mij betreft nog heel lang hoor), maar als je  een Wonen Landelijke Stijl ( toen nog Landelijk Wonen Engelse Stijl) van een paar jaar terug nog eens doorkijkt, zie je dat  het landelijke interieur toen veel klassieker was.   Wie weet liggen we over 10 jaar wel weer dubbel van de lach van dit interieur.   Ongemerkt gaat het tijdloze interieur toch een beetje met zijn tijd mee.

mijn kruikenverzameling op de tv-kast

Voorlopig geniet ik nog heel erg van dit interieur en ik kan me nu ook niet voorstellen dat ik dit over een poosje anders zal zijn.

sfeerplaatje in onze keuken

Een fijne week,


Lieve groet, Martine

19 opmerkingen:

  1. Heel mooi van de winkel.Ik vind dat potten zijn zo prachtige:)Een fijne week Groetjes Karolina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. kan me helemaal plaatsen in je gevoel over wonen ... herken die leuke lampenkapjes hahahaha heb het ook allemaal meegemaakt ...een huis moet je eerst voelen en langzaam groei je daar in met je eigenstijl ....grijs bruin zijn basis kleuren je kan dan elke kant wel op met een kleur erbij ...ben zelf niet zo van de kleuren en ben gek op alle natuurlijke materialen ....denk dat je stijl ook te maken heb met hoe je als persoon bent en dat gevoel ligt je in je manier van wonen .... merkt dat de mensen steeds meer duurzame spullen kopen en daar alles om heen inrichten ....ik voel me heerlijk in de stijl die ik heb landelijk wonen een heerlijke sfeervolle warme woonstijl wil dat als de mensen bij me komen zich thuis voelen net als ik dat zelf heb .... en tot nu toe is dat heel goed gelukt ....fijne week lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk dat je me eventjes noemt in je post:-)

    Toen wij 16 jaar geleden gingen samenwonen was dat grenen ook nog heel erg in en eigenlijk hadden al mijn vriendinnen dat... Ikke niet. Ik ging toen voor het donkere, klassiekere. M'n vriendinnen vonden het totaalplaatje wel mooi, maar dat ik niet voor grenen koos snapten ze niet helemaal... Ik heb nu nog steeds dingen in huis die ik toen ook al had, zoals m'n salontafel en de engelse hangoortafel (laatste is inmiddels wel gezandstraalt, zodat ie minder klassiek en juist wat stoerder werd)... Mijn interieur blijft die klassieke toon houden, maar tegenwoordig is alles wel wat stoerder en soberder... De tinten en sfeer die jij in deze post voorbij laat komen, daar geniet ik ook zo van en De Poststal is dus ook helemaal in ons straatje he:-)

    Fijne dag nog, liefs Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Martine,

    Ik heb altijd al houten vloeren gehad en de ronde tafeltjes met kleed heb ik ook niet gehad, was altijd al rommelmarkt oude kastjes type, wel oude grenen kasten gehad die later een kleurtje kregen.
    Vitrage heb ik nooit gehad en dezelfde serie ook niet. Eigenlijk is m'n smaak niet veel veranderd en foto's van lang geleden kan ik eigenlijk wel van genieten..

    Leuke foto's

    Groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  5. T was gezellig vrijdag!!T was een stukkie rijden vanuit zeeland,maar zeker de moeite waard!Ik geniet ook nog na van alle foto's die op verschillende blogs voorbij komen!!En wat je zegt over interieurs uit t verleden....tja,herken er ook een en ander van.Ik kreeg (weer) contact met je toen je in je "engelse periode" zat.(uiteindelijk kennen we elkaar al 39 jaar).Maar zoals je je huis nu ingericht hebt:Heel mooi!!Mooie foto's heb je ervan gemaakt!Uren kunnen we erover kletsen,heerlijk!!
    Groetjes Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo herkenbaar Martine de interieurs van vroeger zag er niet uit haha ,maar goed ik blij dat ik kan genieten van alles wat ik nu in mijn huisje hebt staan en de spullentjes van de Potstal die ik zeker blijft bezoeken !
    Lieve gr..ida

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Was jij nog nooit in de Potstal geweest dan.
    Maar vroeger had ik het natuurlijk ook anders, maar nooit standaard. Ik had een geschuurd leren bankstel en ook toen al oude kasten, tafel en stoelen. Maar toen stond het voller en ook met brocante in de vorm van een steenvorm, en een letterbak, maatbekers etc.
    Maar wat ik nu heb voel ik me helemaal gelukkig mee. En gelukkig zijn er ook vele winkels in mijn buurt om even heerlijk te snuffelen en om van te genieten.

    Lieve groet Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hier was vroeger alles wat strakker, wel met een echte en mooi grenen kast, maar ook veel zwart wit. Smaak verandert met de jaren en dat zal ook gelden voor het interieur. Ik ga hier inmiddels ook steeds meer voor een landelijke stijl, maar wie weet hoe het er hier over 10 jaar uitziet. Als ik dan nog blog, laat ik het vast nog wel eens zien hihi!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  9. En staat er op één van de foto's nou iets wat je vrijdag hebt gekocht??

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hallo Martine,
    Wat ziet dat er allemaal gezellig uit joh...
    Fantastisch. Helemaal mooi.
    Ik wens je een heel fijne avond,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een heerlijk huis heb je......het is pas jouw huis als jij je er lekker in voelt niet uit een blaadje ofzo toch??...liefs van mij...........♥.. ♥... ♥....

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik zat mij laatst ook al af te vragen hoor, hoe lang het nog gaat duren voordat er kleur terugkomt, en tja, ik denk toch dat ook die kleur weer meegroeit in het interieur.(al kan ik mij dat nu nog niet voorstellen)Als ik kijk hoe ik het vroeger had scheelt dat niet veel met wat ik nu heb, wellicht wat stoerder en minder tuttig zeg maar...afijn, gezien jou foto`s snap je wel wat ik bedoel :-))

    Groetjes van Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ja ,daar denk ik ook wel es aan ,wat voor leuks zouden we nog krijgen ?
    En idd als je terug kijkt ...je komt toch niet meer bij ?
    Gr Amy

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dank je wel voor je lieve reactie...
    Ik heb een haat liefde verhouding met mijn haar.. er zijn dagen dan wil het echt niet..
    Maar de styliste had hier goed haar best gedaan..ben wel blij dat het inmiddels weer wat langer is..
    Voor jou ook fijne feestdagen en een goed nieuw jaar.
    Liefs Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  15. IK HOU HIERVAN!!
    MOOIE FOTO'S EN MOOIE WOONKAMER!

    FIJNE DAG,

    MIRANDA

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een mooi blog,
    groetjes esther
    www.sensemaison.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik heb net je blog ontdekt en toevallig had ik net je interieur bekeken in de WLS!. Prachtig, stoer en warm. Wat betreft de woonmode.....alles gaat voorbij. Nu heeft iedereen grijs en ik weet echt zeker dat ook dat weer over is straks. ;). Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik zie de opmerkingen over de kleur in huis ! Precies wat ik ook denk en vind; een beetje kleur in huis kan o zo leuk zijn !
    Voor wie geïnteresseerd is: bekijk mijn schilderijen eens op Facebook of internet: www.margo van erkelens.nl of op Facebook: margo van erkelens.

    O zo geschikt voor deze interieurs !

    Leuke blog trouwens !!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik zie de opmerkingen over de kleur in huis ! Precies wat ik ook denk en vind; een beetje kleur in huis kan o zo leuk zijn !
    Voor wie geïnteresseerd is: bekijk mijn schilderijen eens op Facebook of internet: www.margo van erkelens.nl of op Facebook: margo van erkelens.

    O zo geschikt voor deze interieurs !

    Leuke blog trouwens !!!!

    BeantwoordenVerwijderen